Nyt on suoritettu ensimmäinen testi tippahihoille. Ne oli aivan loistavat!!! Ei kuulkaa tarvinnut edes peittoa päälle, kun tuntui, että oli niin lämmin. Anestesialääkäri kyllä hieman naureskeli mun hienoille vaaleanpunaisille hihoille kanyylia laittaessa.. Mutta kiva jos hymyilytti, hymyä ei ole ikinä maailmassa liikaa :)

Tänään olen hoidon lisäksi hoidellut miljoona muutakin asiaa.. Sika-asia on nyt loppuunkäsitelty minun kohdaltani. Osaston ylilääkäriltä tuli selkeä EI minun rokotukselleni, eli piikkiä en tule saamaan ollenkaan. Ukko-Kulta lähtee sitten jonottelemaan piikkiä torstaina mun sairaslomatodistukseni kanssa. Aktiivihoidossa piikki on riskaapelia ottaa, joten myöskään kausi-influenssarokotetta ei tarvitse odotella. Nyt pysytellään vain pois virusten ja bakteerien tieltä... niin hyvin kuin voi..

Eipä ole muuten hammaslääkärissäkään käynti helppoa.. Hih! Kävin eilen tarkastuksessa ja minun kuului ilmottaa hampilääkärille sytohoidoista vastaanotolle mennessä, jotta osaavat toimia ”oikealla tavalla”. Tuo eilinen nuori hammaslääkäri kyllä varmaan säikähti koko ilmoitusta, sillä oikeastaan sen jälkeen kukaan ei puhunut minulle mitään..ei lääkäri eikä hoitaja. Eivätkä he edes puhuneet keskenäänkään.. Olipa hirveetä.. Säikähtikö ne mua vai eivätkö sitten osanneet keskenään keskustella? Sain kyllä täydellisen tarkastuksen, jopa leukaluiden liikkuvuus ja kaulan imusolmukkeetkin tarkastettiin. 2 pienen pientä reikää löytyi röntgenkuvan perusteella ja ne sitten saadaan paikattua kolmen viikon päästä. Sytostaattihoidot määrävät tämänkin.. vain tiettyyn aikaan hoitoa voi käydä hammaslääkärissä. Ja ennen reikien paikkausta pitää vielä saada antibiootteja, jottei tule mitään infektiota.. Mun pää on ihan sekaisin. Kyllä näitten hoitojen kanssa täytyy ottaa miljuuna asiaa huomioon. Onneksi sen paikkaus-ajan sain omalle ihanalle hammaslääkärilleni, joka puhua pölöttää aina niin paljon, ettei tule ainakaan vaivautunutta oloa. Mä olen aina nauranutkin sille omalle hammaslääkärille, kun ne hoitajan kanssa höpöttää koko hoidon ajan ja kyselee kaikkea.. koita siinä sitten vastailla, kun suu on täynnä kaikkea tavaraa :)

Tänään muuten hoitokäynnistä jäi jotenkin ”kylmä fiilis” (tippahihoista huolimatta)... Hoitajilla näytti olevan kauhia hoppu, eikä kukaan kerinnyt oikeastaan mitään kysellä tai jutella. ”Lääkkeet vaan suoneen ja ulos”- fiilinki jäi. Viime viikolla sain kotio sellaisen lomakkeen täytettäväksi, jossa kyseltiin elämäntilanteesta ja suhtautumisesta omaan sairauteen. Olin sen kiltisti täyttänyt ja jotenkin odotin, että se käytäisiin vaikka läpi, sillä eihän siitä muuten mielestäni ole mitään hyötyä. Sinne se nakattiin minun potilaskansiooni..katsotaan, ottaako sitä kukaan puheeksi enään? Jotenkin tuntuu, että hienoja välineitä ja lomakkeita tuntuu joka alalla olevan, mutta se hyöty niistä häviää, kun niitä ei käydä asianomaisten kanssa läpi.

Pyysin muuten tänään potilaskansioni luettavaksi (lisäinfoa??!), eipä siellä mitään ihmeellistä ollut. Olisin halunnut nähdä konkreettisesti patologin lausunnon, mutta sitä ei siellä ollut, enkä tiedä olisinko siitä mitään ymmärtänyt. Valokuvia siellä ei myöskään ollut.. Mä olen sen verran pöhkö, että olisin halunnut nähdä kuvan tästä teratoomastani. Pyysin sitä jo heti leikkauksen jälkeen kirurgilta, mutta hän sanoi, että kuvia ei ole.. Hih, huijasi minua, sillä google-tohtori on kertonut lääkärien munasarjasyöpä ohjeistuksessa, että leikattu kasvain on kuvattava/ dokumentoitava todella tarkkaan. Mutta taitaa tuo teratooma kasvaimena olla niin ruma, että parempi, ettei tutustuta tämän paremmin!

Viime yönä muuten nukuin niin sikeästi, että kun kello soi aamulla 9:00 varmuudeksi, niin heräsin todella sikeästä unesta... luulin, että oli vielä keskiyö. Hyvä, että välillä saa nukuttua. Huomenna muuten lupaan taas tehdä joulukortteja, jos olo on energinen.. Kohtahan on joulukuu!!