...Onneksi sitä tukkaa ei vain ole vielä paljon, niin mulla ei ainakaan ole hirmuista hätää.

Mä tuossa alkuviikosta murehtelin (taas kerran) tätä ylipainoani ja siitä kuinka kauan tässä meneekään, kunnes voisin edes haaveilla lähes normaalipainosta. Tätähän kannattaa murehtia välillä... Ukko-Kulta tuli viereeni ja silitti päätäni sanoen :” En määää ny tiiä. Tuollanen rimpula... varjossa kasvanu.” Voi että me käkätettiin... Tuttu lausahdus Elisan mainoksesta ja niin sopiva tuohon hetkeen. Ihana mies mulla. Ja mä oon muka rimpula.. hih.

Töistäkin soiteltiin tänään. Ei olekaan nyt varmaa tarviiko minun mennä töihin reilun viikon päästä. Nyt oli löytynyt vuorotteluvapaalle vastapari, jonka työsuhde kestää syyskuun loppuun. Joten katsotaan, jos tällä erää aloittaisin vuorotteluvapaan ja se kestäisi syyskuulle... tarvittaessa voin siihen sitten hakea sitä jatkoa, jos kokonaisen vuoden haluan pitää. Kyllähän nyt jännittää, miten tässä käy. Töihin tai ei?! Eiköhän ensi viikolla ala jo selkiämään, tai siis täytyyhän sen seljetä.

Mä olen alkanut nukkua taas aikas paljon.. Heräilen vasta yhdeksän aikoihin aamusella. Itseäni se häiritsee varmaan enemmän kuin ketään muuta. Kehuin tässä tänään puhelimessa ystävälleni, kuinka hyvin heräilin tuossa jokin aika sitten aikaisemmin kellon soittoon.. Ukko-Kulta vierestä tokaisi, että ”joo... taisit jopa kaksi päivää nousta aikaisemmin..” Tuli siis sekin totuus ilmi. Eipä tästä asiastakaan kannata stressailla.. Mähän olen virallisesti vielä sairaslomalla, joten ei kannata hötkyillä. Kaipa sitä saa nauttia myöhempään nukkumisesta, jos kerran on mahdollisuus.

Laitoin tuossa eilen facebookiin Sytomyssykampanjan käyntiin, käykäähän liittymässä mukaan, hyvän asian puolesta. Onkohan kukaan tehnyt yhtään myssyä? Minä yritän tuossa yhtä myssyä tehdä, mutta se alkaa kiltisti sanottuna muistuttaa lähinnä kulahtanutta sipulipussia... Harjoittelen siis vielä. Täytyy miettiä varmasti muita mahdollisuuksia, jos tuo virkkaaminen ei ala luonnistua.. Vaikkapa huovutus!?

Huomenna saa muuten herätä aikaisin.. ja maanantainakin! Kyllä kuulkaa tää tyttö nousee kiltisti aamuseitsemältä, kun on jääkiekosta kyse!! La-aamuna vastassa Saksa ja maanantaina naapurimaa Ruotsi.. voi ei. Ruotsi matsissa mä syön aina mun kaikki kynnet. Hui!

Huomenna on muutenkin jännittävä päivä. Lauantai on mun virallinen punnauspäivä ja todellakin odotan jotain kehitystä viime viikkoisen pettymyksen jälkeen. Menkat on ohi, joten niistä ei ainakaan tule mitään ylimääräisiä heilahteluja. Katsotaan sitten mitä tapahtuu, rohkeasti vaakalle vain. Olen muuten kokeillut.. tulos ei muutu, vaikka olisi hengittämättä, seisoisi varpaillaan, seisoisi vain yhdellä jalalla, olisi päkiöillään.. aina näyttää saman tuloksen. On se tiukka ja tarkka tuo vaaka, ei auta huijaukset.

Ulkona on muuten ihan mielettömän kylmä ja tuntuu, että tuo tuuli tulee seinistä läpi tällaisessa vanhassa hirsitalossa. Puita vain hellaan lisää ja villasukat jalkaan.