Hih... yleisön pyynnöstä, eli Terhin pyynnöstä :) Terhi kävi minuu tänään muistuttelemassa, että kuukauden tukkakuvat uupuu!! Joo-joo, mielessä oli juuri eilen samainen asia!! Uskokaa tai älkää!

Hyvä asenne on pysynyt päällä..onhan sentään jo tiistai, kun sen uuden asenteen otin eilen käyttöön. Eilen keskustelin äitini miesystävän kanssa ja hän sanoi niiiiiiin mainiosti. Ihminen itse voi valita kulkeeko elämänsä narinakujaa vai menisikö sittenkin aurinkokatua pitkin. Niin totta. Niin hyvin sanottu! Kiitos Ile! Tuo lausahdus sai kyllä hymyn huulille ja päätin, että kyllähän mä aina sitä aurinkokatua olen halunnut kulkea ja kuljen tästä eteenkinpäin.

Meillä on ollut täällä jännät hetket, kun vettä on oikeasti tullut ihan hirmuisesti. Sen verran hirmuisesti, että meidän tien yksi tierumpu ei kyennyt vettä päästämään läpi ja vei tietä mennessään ison kasan. Ollaan niinsanotusti täällä hiukan jumissa. Naapuri tuli kyllä viime tingassa varoittamaan ja Ukko-Kulta sai auton ajettua yöksi heidän pihaan. Jos nyt ihan hätä-hätä tilanne olisi tullut, niin pellon kautta olisin kyllä autolla ajanut, vaikkakin se on kiellettyä kun se on nyt viljelty. Tässä kuvaa sortuneesta tiestä.

Tänään mä olen kuulkaa siivonnu. Olen pessyt pyykkiä (ja heti alkoi satamaan, kun vein ne ulos kuivamaan!), pessyt astioita, imuroinut, pessyt lattiat, järjestellyt hieman tavaroita ja niin pois päin. On se vaan ihme ja kumma, miten sitä tavaraa kasaantuu ihan hirmuisesti. Uskomatonta. Mihin ihmeeseen niitä tarvitaan niin paljon? En tiedä onko kellään näin paljoa kaikkea tavaraa tai sitten on tosi hyvät komerot, jonne saa ne piiloon. Meidän komerot on jo täynnä...

Ei kellään satu olemaan ratsastuksesta kiinnostunutta pikkutyttöä?! Menin meinaan ostamaan jotain ihanaa vaaleanpunaista, mutta tarvitsin vain kuoret... Joo. Olin jo pitkään etsinyt itselleni tai siis koruille sellaista "kalastajapakkia" ja tietysti sen pitäisi olla vaaleanpunainen.. No jaa..eipä yllättäen löytynyt. Sitten pari viikkoa sitten silmiini osui prisman hevos-osastolla vaaleanpunainen pakki, joka oli juuri sopiva. Huonona puolena on se, että se oli täynnä kaiken maailman hevosharjoja, kavion putsauskoukkuja ja jotain muita välineitä, joista en ymmärrä mitään. Laittakoot joku minulle viestiä, jos sellainen pikkutyttö löytyy, joka näistä voisi ilostua. Minulle nämä on hiukan turhia. Pakin sisältö siis tarjolla, pakin pidän itselläni. Kaikkea hullua sitä tulee ostettua... Hih. Kerran ostin kirpparilta aivan maailman ihanimman keilalaukun , sellaisen 50-lukulaisen pullukan. Huonona puolena oli se, että se oli oikeasti keilalaukku, siellä oli pallo sisällä. Edelleen minulla on se hieno laukku sekä kaapissa erillisenä se pallo. Niinpä, sitten täällä vielä julkisesti ihmettelen, että miksi meillä on niin paljon tavaraa!!?? Pöhköpää taidan olla.

Tukkakuviin siis. Huomaatte viimeisessä jotain muutakin muutosta. Olen ihan pikkuisen mököttäessäni saanut aurinkoa. Parempihan se on ollut ulkona mököttää vai mitä? Hiustenkin väri näyttää tummemmalta, mutta sen taitaa tehdä tuo hiusvaha, jota käytän. Hiusvahalla saa mukavasti hiukset hieman "lyttyyn", sillä ilman sitä näyttäisin ihan itä-saksalaiselta kuulantyöntäjältä. Ihan oikeasti. Täytyy jossain vaiheessa ottaa kuvat vielä mun niskakiehkuroista, ne on niin komeat!! Ihan siis kikkurat on niskassa, varsinkin jos hiukan on kuuma, niin ne kääntyy itsekseen. Minulla ei ole ikuna ollut kiharaa tukkaa..on tainneet sytot hieman laittaa ne kikkuralle, niinkuin suonetkin. Aikaa ennen syöpää, kun yritin saada hiuksinani hienosti kiharoille jonnekin bileisiin vaikka, niin parin tunnin kuumarullakiehkurat kaikkine tökötti-aineineen, ei auttanut. Hiuksista tuli piikkisuorat noin viidessä minuutissa..