Kauhuissani kuuntelin tänään radiosta, kun ihmiset ovat alkaneet nyrkkitappeluun tuulettimia ostaessa. Nehän ovat jo kaikkialta loppuunmyytyjä, nimimerkillä kokemusta löytyy. Oma tuuletinhan luovutettiin iskälle maanantaina, kun tämä kuumuus laittaa hieman väsyneeksi.

Meinasin pyörtyä tänään, kun kävelin Honkkariin ostoksille, kun ensimmäinen vastaantuleva asiakas kantoi kainalossaan kolmea ihka uutta tuuletinta. Täh? Tuulettimia? Täältä? MULLE KANS! Jokaikisellä oli kaupassa tuuletin kainalossa ja minä juoksen ympäri kauppaa melkeinpä hullunkiilto silmissä. Mulle kans!! Löytyihän ne sitten sieltä perimmäisestä nurkasta ja ihan hyvin niitä oli vielä jäljellä. Jes! Mä ostin kyllä sitten kaksi tuuletinta.. miksi, en tiedä. Kaipa sitten vain tuli sellainen tarve! Ja jos vaikka joku tarttee, niin meillä on toinen luovuttaa pahimmassa tapauksessa, ettei sitten taas jäädä ilman itse :) ... Sannan logiikkaa...?!

Kaupan kassalla en oli ikuna nähnyt niin onnellisia ihmisiä. Jokainen piti tiukasti kiinni omasta ihka uudesta tuulettimesta, hyvä kun edes antoi sitä kassalle viivakoodin lukua varten! Kassa kertoikin, että kuorma oli saapunut ennen puolta päivää. Tuulettimia oli tullut 250 kpl ja niitä oli enään vajaa sata jäjljellä. Kaikki asiakkaat ostivat tuulettimen tai kaksi tai jopa enemmän.

Kyllä nyt taas kelpaa hieman olla paikallaan. Minun tukkani tuiskuaa tässä tuulessa ja niskakikkurat on vain kiharammat, samoin nuo korvan vieressä olevat kiehkuratkin.. Kaippa tämä "tuuletus" kihartaa niitä vain entuudestaan.

Sanoinkin Ukko-Kullalle tänään, että hyvistä teoista seuraa hyvää. Tarkoitin tällä sitä, kun maanantaina annettiin isälle tuuletin ja nyt sitten sain ostettua ilman mitään nyrkkitappelua pari tuuletinta meille itsellemme tilalle.. Ukko-Kulta tokaisi, että mikäs hyvän teon seuraus se oli, kun jouduit niistä maksamaan. Heh, se on tuommonen höppänä välillä. Mun mielestä tää oli hyvän teon seuraus. Nyt meilläkin on tuulettimet.

Vihti tänään +32 C