Huh-heijaa! Tänään onkin sitten eilen harrastelupäivän jälkeen laitettu taloa hieman siivommaksi. Minä olen siivonnut ja touhottanut sisätiloissa ja Ukko-Kulta on hoidellut ulkona tuulen pyörittämät lumikinokset taas omille paikoilleen. Lunta ei meillä niin paljoa tullut, mutta tuuli pirulainen teki sellasia nietoksia, ettei sellaisia ollakaan aikoihin nähty. Tietystihän se tuuli sitten pisti umpeen kaikki polut, mitä oltiin talven aikana pihalle tehty..niin tietysti. Kolme tuntia sai Ukko-Kulta riehua pihalla lapion ja kolan kanssa. Huh-huh.

Minä taas tein maailman inhottavinta siivoushommaa: imuroin. Mä en ymmärrä miten aina imuroidessa tarttee olla sellaisessa kyömyssä, että sen jälkeen on selkä ihan juntturassa. Tuntuu, että imuroinnin jälkeen olisi sellainen kyömyselkä, eikä suoristu enää ikinä. Tuli kyllä taas imuroitua monta pikkukissaa.. en tiedä mistä ihmeestä niitä tuonne sängyn allekin oikein ilmestyy?! Lattioitten pesu siihen vielä päälle mäntysuovalla niin kyllä taas hetkeksi riittää tämä siivoaminen. Kivalta tuntuu tietysti aina siivoamisen jälkeen, vaikka se olisi ollut kuinka hirveää tahansa.

Odotan kuin kuuta nousevaa sitä ensi viikon puhelua töistä.. Onnistuuko vuorotteluvapaan aloitus maaliskuun alusta vai joudunko sinne töihin (anteeksi, siis pääsenkö!). Hirmuisesti tapani mukaan minulla oli suunnitelmia, mutta nyt ei oikeastaan uskalla mitään suunnitella ennenkuin tietää mitä tapahtuu. Tiedän, että jos töihin..pääsee.. niin kaikki energiat menee kyllä siihen sitten vähän aikaa, ennenkuin tottuu taas normaalirytmiin.

Parin viikon päästä on minun ja Ukko-Kullan 10-vuotis päivä. Hih! Ollaan mekin toisiamme kauan kateltu ja katsotaan tällä menolla vielä pitkään. Tarttis keksiä jotain kivaa.. Luultavasti karkaamme pienelle reissulle tuonne ”etelään” eli Tallinnaan. Kiva pikku hotelli, hyvää ruokaa ja hyvät sikarit jälkiruuaksi sekä tietysti pikkaisen hyvää punaviiniä. Semmoinen naatiskelureissu ihan vain kahdestaan.

Mä olen muuten kohta sitä mieltä, että meidän vaaka on rikki. Tai sitten kovista hoidoista johtuen jokin on ihan sekaisin mun kropassa... Paino meinaan heiluu päivittäin 2-3kilon väliä, siis eri tuloksia joka päivä. Villapaita on riisuttuna, vaaka tasaisella ja samassa paikassa aina, hengitän, en varvistele... ihan outoa. Taidan vaihtaa siihen patterit? Kun se kerran digitaalinäytössään näytti: LO. Eikä tuo taida tarkoittaa minun kohdallani varsinkaan, että paino on LOW (eli alhainen) vaan sitä, että patterit on lopussa...

Näin muuten meidän perheessä luetaan Hesaria... Hieman haastavaa, mutta jotenkin niin hassua.