On tää vain hassua tää hössöttäminen. Nyt olen tehnyt kahtena päivänä koruja, molempina päivinä aamu kymmenestä ilta seitsemään :D Se on vaan niin kivaa! Sain tehtyä kaikki tilaustyöt ja lisäksi paljon uusia kokeiluja. Kettua ja sutta ei vain vieläkään ole syntynyt...mutta olen sentään jo eläimiä tehnyt, joten eiköhän kohta nuokin synny helpommin. Tiedoksi vain Kitsunelle ja Rk:lle.

Eipä olisi vuosi sitten uskonut, millainen villitys tuosta massailusta tulee minulle. Miten yksi pieni kokeilu saa minut tällaiseen "hurmokseen". Kaippa joku luulee minun pimahtaneen.. jää nyt vuorotteluvapaalle ja väsää päivät pitkät koruja muovailuvahasta. Justiinsa niin. Hassua tämä elämä on. Muistan kun nuorena tyttönä ravintolassa töissäollessani yksi tuntemani ravintolapäällikkö jäi vuorotteluvapaalle. Alkoi sitten ajankuluessa kuulua huhuja, kuinka tämä ravintolapäällikkö alkoi opiskelemaan kieliä ja meni luostariin olemaan joksikin aikaa. Tälle tapaukselle silloin nuorena naureskeltiin, että kaikkea sitä sitten tapahtuukin. Uskoisin, että minullekin löytyy seläntakaa naureskelijoita: otti ja lähti vuorotteluvapaalle ja siellä se sitten tekee vain niitä koruja hullunkiilto silmissä. Minuupa ei naurata, minä nautin. Minäpä saan tehdä ihan mitä minä haluan ja ilman mitään paineita. Olla mölöttää, valvoa niin pitkään kun haluan, tehdä koruja vaikka 100 tuntia päivässä, jos siltä tuntuu, sillä vuorotteluvapaalla ei tarvitse kelloa tuijotella. Olen onnellinen.

Kyllähän minä pienessä sievässä pääkopassani toivon, että tällä hommalla voisi itsensä elättää, niin ei tarvitsisi toisille mennä enään töihin. Pidetään tuo vaikka minun haaveena, sillä haaveita saa olla. Ainakin teen asialle jotain, kehittelen kokoajan uutta ja mietin mitä tehdä seuraavaksi. Ainakaan yrittämättä jättämisestä ei voi minua syyttää. Täysillä mennään vaikka tiiliseinän läpi, sellainen minä olen aina ollut. Tukka putkella uusia haasteita kohti ja peruutusvaihetta ei tunneta. Niin mun luonnetta, niin mun luonnetta. Apua. 

Painoin tuossa kaksi päivää täysillä koruja, sillä huomisesta eteenpäin pöytä on varattu Ukko-Kullalle ja hän tekee siinä viime vuoden kirjanpitoa.. Mälsää. Mutta toisaalta paussi tekee ihan hyvää. Kerkiää sitten ainakin muhinoittaa uusia ideoita ja tehdä vähän muutakin. Ja tämän touhotuksen jälkeen tulee ihan varmasti taas seesteisempi jakso, jolloin on kivempi röhnöttää sohvalla... Kaipa jokainen lukijakin on sen verran minusta jo oppinut. Mennään joko täysillä tai sitten röhnötetään täysillä.

Soppakuuri on taas muuten hallinnassa viikonlopun jäljiltä. Pikkaisen meinaan eksyin hiilareitten maailmaan tuon lauantainkin jälkeen. Nyt ollaan kiltisti taas ruodussa ja ihan hyvä meininki on. Lisäsin ruokavalioon kerran päivässä noin 100g itsekerättyjä sieniä, jotka laitan sopan joukkoon kerä thaimaalaisen currytahnan. Hyvää on kuin mikä. Ja se soppa tulee syötyä ihan lautaselta lusikalla, kun muuten ne menee tuosta shakerista ("tuttipullosta"). Katsellaan sitten, mitä se vaaka näyttää sunnuntaina! Mooooiii!