Ihmeen pirteä olo, vaikka eilen sain sytostaatteja. Jotenkin olin odottanut, että tänään olisin väsynyt tai että olisi muita oireita. Ei mittään:) Enpä olekaan kyllä ihmeemmin riehunutkaan, sillä en halunnut mitään oireita saadakaan.

Tänään olen ollut kuitenkin varsinainen touhutäti. Sain askarteltua 14 kpl joulukortteja maukkaan vihreän teen avustuksella. Kokonaismäärä taitaa siis olla 39kpl. Jippiiii! Olen jo yli puolessa välissä. Muutama vinkki ihmisille, jotka alkavat tehdä joulukortteja itse. Pöydän ollessa täynnä kaiken maailman osia (käsiä, jalkoja, hameita, siipiä, päitä, kenkiä)..siis paperista leikattuja.. Niin EI KANNATA puhaltaa kissankarvoja pois askartelualueelta. Meikäläinen puhalteli muutaman kerran kovastikin ja sitten kiroilin, kun keräilin korttien osia pitkin keittiön lattiaa. Ehkä mä opin joku päivä vielä.. Jos siis tulevassa joulukortissasi on mukana kissankarva, don´t look at me, ne vaan kuuluu siihen juttuun, ei niitä voinut poiskaan puhaltaa. Toinen hassun hauska asia on, että mulla on nyt yli 3 kuukauden sairasloman aikana kasvanu ihan järkyttävän pitkät kynnet. En ole niitä päässyt puremaan työstressin takia tai katkaisemaan muutenkaan työn tohinassa. Mä olen siis ihminen, jolla ei oikeastaan ole ikuna ollut pitkiä kynsiä. Koittakaahan pitkillä kynsillä tehdä sitten liimaushommia joulukortteihin..aikas vaativaa.. On mulla tarinat tänään :) Mutta näitä hienoja kynsiä en leikkaa. Täytyyhän sitä jotain turhamaisuutta olla, jos kerran hiukset viedään. Mä laittelen sitten näitä kynsiä. Ja muuten: kaikki nämä mun ihmeelliset kirjoitusvirheet johtuu noista pitkistä kynsistä..ne on aikas tiellä tässä koneella kirjoittaessa.

Joka päivä muuten seuraan omia hiuksiani. Joko nyt? Nyt lähti yks, lähteeköhän toinenkin? Kun on pari hiusta jossain irtonaisena, niin otan tukasta yleensä sitten kunnolla kiinni ja vetäisen. EI vielä lähde. Muutama onkin viestitellyt kommenteissa, etteivät sytot vieneet hiuksia. Oma lääkärini antoi ymmärtää kyllä, että ne eivät tule minulla päässä pysymään. Nooh, mistä sitä kukaan tietää? Kerron teille salaisuuden: Mä en käy enää saunassa. Muutama kohtalotoveri sytohoidoissa on meinaan kertonut, että juuri saunassa kaikki hiukset sitten lähtivät. Yksikin vanhempi rouva sanoi, että oli jännä, kun saunaan meni hiukset päässä, mutta sitten niitä pestessään ne lähtivät kaikki yhdellä kertaa. Mä en enää sauno!! Oisko se sitten se lämpö? Tai joku? Sanoin sille rouvallekin silloin, et nyt loppu sit mun saunominen, jos se nyt yhtään auttaa.

Mä kehittelin kuulkaa aikas hauskan jutun viime viikolla.. Liittyy noihin tiputushoitoihin. En paljasta tästä vielä sen enempää, sillä kunhan ”prototyyppi” valmistuu pian anopin tekemänä, niin laitan vaikka kuvan tänne blogiin. Sen verran voin kertoa siis, että toimii apuna tiputushoidoissa ja ovat muuten vaaleanpunaiset.

Sain muuten toisenkin hullun idean. Nyt kun on siis odotettavissa, että hiukset ovat pian historiaa.. Laitan tänne blogiin pystyyn ”pipo/lätsä-photogallerian”. Olen saanut jo yhden ihanan myssyn postissa, Ukko-kullan sisko sellaisen tekaisi, kun minulla ei tuota kutomisen taitoa ole. Sittenhän voitte hymyillä, millaisissa ”katto-kassinen-ropelli-pipoissa” täällä Vihdissä häärätään.