Johan on ollut synttärihulinaa, kun olen ollut hukassa näin monta päivää... Kiitokset kaikille onnitteluista :)

Tänään on ollut havaittavissa pientä kiukunpoikasta..SE aika kuukaudesta näemmä kiristää hieman pinnaa. Mitään syytä kiukulle ei ole, kyse on siis pelkästä hormonitason heittelystä tai jostain sellaisesta. Markkinoilla olin tänään Espoossa ja ihan kukku-päivä (huono siis). Alkaa aikas kylmä olemaan ulkona. Minulla oli varusteena kahdet pitkät housut, paita, kaksin kappalein huppareita ja talvinen toppatakki. Jalassa sukat, villasukat ja talvi crocsit (vaaleanpunaiset) ja silti meinasi olla hieman kylmä. Ja päässä vielä pipokin... mun lempipipo hiuksettomalta ajalta. Olipa outoa pitää tuota hiukset päässä, kun tuli koko viime talvi sillä kuljettua. Kylmä, kylmä todellakin. Muutamia markkinoita enään ulkona jäljellä ja muutamat onneksi sisällä, sitten saa tää homma riittää. Katotaan sitten keväällä lisää, kun ilmat lämpenee.

Vuorotteluvapaakorvauksista ei ole muuten vieläkään tietoa. Nehän tulee liiton kautta ja paperit on laitettu eteenpäin jo aikoja sitten. Olen siis viimeksi saanut rahaa elokuun lopussa... Jep. Jos joku meinaa joskus jäädä vuorotteluvapaalle, niin katsokaahan, että työpaikkanne hoitaa paperit ajoissa tarvittaviin paikkoihin, jotta ei tule tällaista katkoa rahan saannissa. Täytyy ensi viikolla hieman soitella ja kysellä perään...

Nyt kun on SE aika kuukaudesta, niin mieliteot meinaa heittää mut tältä soppakuurilta ihan väkisin sivuraiteille. IIIIkkkkk! Tänäänkin markkinoilla oli vastapäätä muikunpaistajat, niin kuola valui koko päivän. Aivan hirmuista taistelua sisäisesti kävin ja jalat melkein jo käveli muikkuja ostamaan. Voi pentele ja vielä vahvempikin kirosana. Kotia ajaessa, näin jo melkein kananrintoja muissa autoissa ja tien poskissa, aivan hirmuinen lihanhimo iski... Hyvä etten pilkkonut kotia tullessa Ukko-Kultaa ja laittanut uuniin mausteitten kera. Mitäs jos vähän purasis? Vähän reittä tai jotain? Kalusin koko pakkasen läpi ja aattelin, että jos vähän syön lihaa, niin se ei pilaa mun ketoosia, sillä hiilareitahan tässä vältellään ja sitten huomenna palaisin ruotuun!! Olen ollut itselleni ovela... mitään järkevää ei pakkasesta löytynyt...ja loppujen lopuksi laitoin sitten mun illan sopan joukkoon kasan sieniä ja yhden sipulin. Nyt on maha täynnä ja parempi olo. Voihan hitsiläinen noita mielitekoja.. mitään makeaa ei tee mieli, mutta lihaa, LIHAA, L-I-H-A-A! Mä olen lihansyöjä!! Huh. Onneksi selvisin tästä päivästä!! Olen meinaan päättänyt, että olen sortumatta tuohon meidän matkaan asti ja sitten siellä saapi maistella paikallisia ruokia ja juoda hiukan punaviiniä. Alkoholi on meinaan myös kiellettyä tämän paaston aikana. Se ei suuresti haittaa, mutta maistuuhan se punaviini hyvältä lihan kanssa... ai niin, mutta en mä saa syödä nyt lihaakaan. Kääk, nyt lopetan tän mieliteoista puhumisen ja menen suihkun kautta sohvalle ja sitten nukkumaan. Huomenna olisi taas markkinapäivä, Klaukkalassa. Tsau.