Argh. Aivan hirveän unen näin viime yönä. Ihan kylmiä väristyksiä sai aikaan aamusella, kun sen muistin.

Olin ravintolassa töissä (yllätys) ja ravintolan ylläpitämisen lisäksi, minun piti vahtia ravintolan vieressä olevaa uima-allasta, jossa kävi aivan mielettömästi ihmisiä uimassa ja soutamassa (?).  Aivan hirveän kamala kiire oli ravintolassa ja minun piti touhottaa joka puolelle. Tunsin itseni riittämättömäksi ja en millään saanut kaikkea tehtyä, kun niin paljon oli kaikkea. Tämä kuitenkin alkoi kostautua niin, että uima-altaaseen alkoi hukkua ihmisiä, enkä voinut sille mitään. Tehtäväkseni jäi vain soittaa "ruumiiden noutajalle", että kuinka paljon niitä hukkuneita olisi mikäkin päivä ja minkä kokoisia taikka ikäisiä he olivat. Aivan järkyttävää. Muistan viimeisen puhelun sille "ruumiiden noutajalle", jotta tällä kertaa olisi noudettavana yksi vauva ja neljä nuorta. Sitten tämä noutaja köpötteli kottikärryjen kanssa paikalle ja minä vain itkin ja itkin. Voimattomana.

Sangen mukava aloitus päivälle... Tuossa taitaa olla kaikenmaailman touhotuksen tulos?!

Viikonloppuna meni aika nopeaan ja vauhdikkaasti, kun kummityttö tuli äitinsä kanssa kylään. Tehtailtiin fimokoruja tai minä neuvoin ja katselin, kun T & R tekivät taikinasta taikoja. Vannotin heidät kyllä pitämään salaisuuden taikinan pyörittämisestä sekä tekotavoista. Yksinoikeudella :) Sunnuntaina kun ihanat vieraamme karkasivat takaisin kotia, niin minä se aloitin sohvalöhöysprojektin. Ekaa kertaa miljoonaan vuoteen lysähdin sohvalle ja aloitin kovalevyn tyhjennyksen eli katsomaan kaikkia tallennettuja telkkariohjelmia. Siinähän se päivä sitten hujahti, nopeaan. Hih. sain katsottua Emmerdalejakin nyt niin, että vihdoin maaliskuun jaksot on katsottu... huh.

Tänään olen sitten ollut väsynyt ja sangen ärsyyntynytkin. Oikeasti minua naurattaa sisäisesti nämä mun tämän päiväiset ärsytyksen aiheet. Ovat meinaan sen verran pikkumaisia, että ei voi muuta kuin hihityttää (mutta vain sisäisesti..). Kirjaan niitä kiukkuaiheita nyt tähän, sillä se ehkä selventää minulle itsellekin, miten tyhmistä asioista on kyse. Mutta toisaalta jos kiukuttaa, niin sitten kiukuttaa kaikki.. voi niitä miehiä, jotka joutuvat tällaisen naisen tykö tällaisena päivänä. Eikä ole taaskaan edes SE aika kuukaudesta.. Apuva.

1) Pyykkinaru pihalla on valunut sangen alas talven aikana /RATKAISU: nosta sitä ylös, kiristä solmuja! Pönttö!

2) Pyykkipojat loppui kesken, kun vein pyykkejä ulos kuivamaan. Liikaa sukka- ja kalsaripyykkiä/ RATKAISU: osta lisää pyykkipoikia

3) Aurinko paistaa ihanasti kun katsoo sisältä, mutta ulkona tuulee ja on niin pirun kylmä/ RATKAISU: odota kesää rauhassa

4) Tekis mieli laittaa nuo basilikat, rucolat ja persiljat kasvamaan tuohon ikkunalle, mutta en vain saa aikaiseksi. Kiukuttaa/ RATKAISU: Hae sitä multaa autotallista ja LAITAT ne siemenet siihen multaan.. helppoa ja vaivatonta, kun vain tekee ja laittaa! Itsekseen ne sen jälkeen kasvaa!

5) Mun lahkeet kastui kantapään alta, kun kävin laittamassa ulkona pyykkejä kuivamaan. RATKAISU: nosta housuja ylös tai hommaa henkselit. Ymmärrettävistä syistä maa on vielä kostea ja märkä.

6) Mun puhelin ei toimi kunnolla. RATKAISU: Sä olet jo tilannut uuden puhelimen (vaaleanpunaisen) rauhoitu ja malta. Se saapuu ihan lähipäivinä.

7) Toisaalta..hyvä, ettei puhelin toimi kunnolla. En jaksa puhua nyt. RATKAISU: Älä puhu, kaipa se siitä helpottaa. Mökötä ja murjota. Muista vain, että mökötys rasittaa kasvon lihaksia paljon enemmän kuin hymy.. hhmmm, ei auta. Pöhkö ratkaisu.

8) Ziljoona asiaa pitäis tehdä, mutten saa nyt aikuisten oikeasti mitään tehtyä. RATKAISU: tee lukujärjestys taikka aikataulu. Älä yritä tehdä kaikkea kerralla. Ja hei.. Pitääkö kaikkea edes tehdä?

Joo. Tällaista tänään. Möks ja mur.