Johan on ollut monivivahteinen päivä. Tähän on kuulkaa mahtunu onnistumisia, kiukkua, pettyminen, uusia suunnitelmia, suuria mietteitä ja hyvää oloakin.

Aloitetaanpa ihan aamusta.

Onnistuminen: heräsin klo 8:00, niinkuin eilen hiukka uhkailinkin. Pirteä, energinen olo oli heti aamusta, vaikka kahdeksan aikaan onkin vielä suht pimeetä (yllätys).

Kiukku: aamupalan aikaan yksi kissoista alkoi mouruumaan syvää kurkkuääntä..noh, pahaaoloa se tarkoittaa. Tuloksena 4 kpl ihania oksupoksuja ympäri taloa. Positiivisena asiana tässä se, että kertaakaan ei tällä kertaa osunut mahansisällöt matoille. Yleensä meinaan poikkeuksetta ne ovat matolla. Ei kun siivoamaan...

Pettyminen: SALAINEN SUUNNITELMA 2/3 on sitten tällä erää epäonnistunut. Täysin epäonnistunut.. Aloin kehittelemään jossain vaiheessa uusia suunnitelmia ja yksi niistä oli opiskelu. Olen jo kerran hakenut ammatilliseen opettajakoulutukseen, mutta silloin vuosia sitten pisteeni eivät riittäneet. Nyt kun tässä on muutenkin laittanut elämäänsä uusiksi, päätin että haen sinne kouluun uudestaan. Koulun olisi voinut suorittaa etänä, joten esim. työskentely samaan aikaan olisi onnistunut loistavasti. Hakuaika on 7.1-29.1.2010..joten käynnissä parhaillaan. Pyysin töistäkin työtodistuksen tätä varten ja kaikki alkoi olla valmiina. Nyt vain hakemusta sisään ja tänään päätin sen täyttää netissä. Hetken hakemusta täytettyäni, huomasin, että oli tullut uusia muutoksia tänä vuonna. Kouluun pääsemiseksi vaadittaisiin AMK tai ylempi korkeakoulututkinto..jota minulla ei siis ole. Perskutarallaa.... suuren suuri pettymys (saatte nyt tuta lievän pettymyksen, sillä olen kerinnyt jo jäähtyä tuosta hermostumisesta). Ammattikorkeakoulututkinto..eli restonomi minun alallani. Pentele. Vuosia sitten meinasin sitä lähteä suorittamaan, mutta silloinen esimieheni sanoi, että ei siitä ole minulle mitään hyötyä, kun tiedän ja osaan jo kaiken sen. Niimpä..mutta SE tärkeä paperi vain puuttuu.. Pentele. Piti sitten just tänä vuonna muuttaa tätäkin asiaa. Mmmmrrrr!

Uusia suunnitelmia: Salainen suunnitelma uusiksi 2/3. Opiskelemaan mieleni tekee, joten miksi en lähtisi sitä AMK-tutkintoa suorittamaan?! Kestäähän se 3,5vuotta, joten olen melkein eläkkeellä, kun sieltä valmistun (hih), mutta sitten olisi SE paperi, pentele. Aikuisopiskeluna tietenkin, eli lähipäiviä kuukausittain 3-5 kpl. Haku alkaa maaliskuussa, pääsykokeet keväällä ja aloitus olisi elokuussa. Sittenhän olisi ammattikorkeatutkinto, joka itseasiassa antaa jo mahdollisuuden nykyään toimia alan opettajana ja jos vielä mieli sen jälkeen tekee, niin sittenhän voi hakea sinne opettajakoulutukseen..ellei ne sitten sopivasti muuta vaikka, että tarttee olla ylempi AMK. Hih! Yrittänyttä ei laiteta. Jottain tarttis tehrä.

Suuria mietteitä: Salainen suunnitelma 3/3 aiheuttaa päänvaivaa.. Tehdäkkö vaiko eikö tehdä. Ollakko vaiko eikö olla. Emmin..enkä osaa tehdä päätöstä. Pitäisi miettiä itseensä, eikä ketään muuta. Tai sitten mä mietin jo liikaa..olinhan jo melkein päättänyt asian..Jatkan miettimistä ja palaan tähän joskus myöhemmin, kun olen saanut päätöksen tehtyä.

Hyvää oloa: Monivivahteisesta päivästä huolimatta, mä olen ollut tehokas, aikaansaava. Olen herännyt aamulla ihmisten aikaan ja nauttinut päivästä Ukko-Kullan kera. Flunssakin alkaa ehkä hieman helpottamaan..pikkuhiljaa. Hyvä päivä kaikesta huolimatta