Tsaukkis taasen. Tekisi mieli sanoa, että vähän tyhmää kun en saa oikein mitään aikaiseksi. Jos taasen listaisin, mitä olen tehnyt, niin ...lista saattaisi olla aikas pitkä. Hih. Ihan hullua. Eilen väsäilin sen verran, etten sitten loppujen lopuksi saanut aikaiseksi kirjoittaa tänne mitään. Näin ne päivät välillä menee.

Eilen mietiskelin myös tuota maanantain lääkärikäyntiä. On se jotenkin hassua, että sinne päätohtorille meno oli niin vaikeaa. Eniten kyllä ihmettelen sitä, miksi ei vakavan sairauden kanssa olevia ihmisiä ohjata suoraan jonnekin keskustelemaan? Miksi ihmeessä tällaisessa tilanteessa ihmisen täytyy itse hakea hoitoa. Mieleeni tuli vertaus.. olen ikäni työskennellyt ravintoloissa ja aina on paukutettu päähän lisämyynnin tärkeyttä.. Harvemmin varmaan pääsee ravintolasta ulos, ettei kukaan tee mitään ylimääräistä kauppaa.. laitetaanko oluen viereen snapsi? Maistuiko ruoka, onko vatsassa tilaa vielä herkulliselle jälkiruualle? Tämähän on myymistä ja käsittääkseni myös terveydenhoitoalalla mennään jo aikas paljon yritysmäisempään suuntaan, joka minun mielestäni tarkoittaa sitä, että täytyy tuottaa voittoa. Yksi lause käynnillä: "Varataanko sinulle keskusteluaika vaikka psykiatriselle sairaanhoitajalle?" Se on vähän niinkuin: "saisikko olla jälkiruokaa?". Joskus ravintolassa mahani on ollut ihan täynnä, mutta sitten henkilökunta on asian esittänyt jälkiruuasta niin hyvänä, että olen siihen sortunut. Jos minulle olisi syöpäpolilla tarjottu keskustelua taikka jotain vastaavaa, olisin sen varmasti ottanut.. mutta pyytämään en ihan helposti ala.

Helppohan täällä netissä on mutista, mutta toiset ihmiset (luetaan: minä) on vain sellaisia, ettei välttämättä pyydä vaikka tarvitsisi. Mennään vain läpi tiiliseinän, vaikka pää kainalossa, ei tartte auttaa... Ihan niin meikäläistä kun olla ja voi. Ystävät voi tässä kohtaa hörähdellä. Naurakaa vaan!! Hih, kyllä muakin naurattaa tää mun puupäisyys.

Oli muuten jännä hetki, kun soittelin sinne töihin ja ilmoittelin saikusta.. voi video, kun minuu jännitti. Takaraivossa vain edelleenkin soi, että minä olen nyt luovuttanut taikka antanut periksi, mutta yritän kokoajan muuttaa ajatuksiani tästä suhteesta. Alkuun tietysti kysyin esimieheltäni, että miten menee.. ja sitten sainkin selostuksen niistä monista saikuista, jotka siellä olivat käynnissä. Oli meinaan taas joku vatsavirus kaatanut kolmanneksen henkilökunnasta... Huh. Mulla tuli sisäinen hiki. Eipä ollut sitten kiva omia uutisia siihen samaan soppaan kaataa, mutta tehty mikä tehty. Uskoisin jo pikkuhiljaa, että se ravintola saadaan kiinni ilman minuakin.. ehkä :)

Olenko muuten kertonut, että meillä asuu varmasti Suomen suurin hämähäkki... yök! Mä inhoon hämähäkkejä ja tuo on valtava. Meillä ei siis todellakaan ole mitään lemmikkiä vaan se asuu vähän siellä täällä. Ekan kerran törmäsin siihen kylpyhuoneessa ja eilen tässä tietokoneen vieressä..Pyysin Ukko-Kultaa siirtämään Heikki Hämähäkin sirosti verannalle asumaan, mutta ei muka saanut sitä kiinni.. just joo. Yök, mun varvasta alkaa kutittaa, kun mä kirjoitankin tästä.. Yök. Kuitenkin aattelin tän hämähäkin kunniaksi tehdä hämppiskorun.. valmistuu, kunhan saan lisää taikinaa haettua! Siitä tulee sitten Heikki-Hämähäkki-koru. Sen verran olen touhottanut, että korutaikinat ovat loppu.. pakko pitää muutaman päivän paussi.

Huomenna lähden isäni kanssa sinne Meilahteen tutkimuksiin ja toivon sydämestäni, että vika tai ongelmanaiheuttaja selviäisi! Vuorossa siis ultraa, varjoainekuvauksia ym. Pitäkäähän peukkuloisia!!

Tässä vielä muutama uusi kuva koruista, kun en ole saanut omia sivuja niille vielä tehtyä. Minulla on muuten käsilaukussa 8 pakettia, missä lähtee koruja ympäri Suomea.. Jippppiiiiiii!! Nukuin muuten viime yönä todella huonosti.. tai siis en meinannut nukkua ollenkaan. MUTTA, minäpä keksin sitten yön pimeinä tunteina kätevän tavan tehdä liukuvia merimiessolmuja, joita siis noissa koruissa käytän. Apuvälineeksi käy maailman parhaiten pirtelöpilli.. Kuullostaa aivan oudolta, mutta aamulla kokeilin ja solmujen teko nopeutui vain vaivaiset 50%... Ihan huippua! .. on meinaan muutama koru, mihin tarttis laittaa narut ja solmut. Kaks solmua per koru, joten ainakin ziljoona solmua. Mieti-kokeile-kehitä-onnistu! Jippiii sillekin!