Mä voin kertoa, että oli se sitten painonhallintaa taikka laihdutusta taikka painonpudotusta, ihan millä rakkaalla nimellä sitä haluaakaan kutsua, niin se on maailman hankalinta hommaa. OIKEASTI!

Minuu niin pännii, että tuollainen "pieni" asia elämässäni on niin penteleen vaikeaa. Miksi ihmismielen pitää olla niin heikko, että pienen lipsahduksen jälkeen ei saa enään itseään ruotuun. Miksi se ruotu ei pysy muutamaa viikkoa kauempaa? Mikä siitä tekee niin vaikeaa?

Se on tällä hetkellä ihan sama millä nimellä mä sitä kutsun, silti se on hankalaa. Mun tekee mieli sitä, mun tekee mieli tätä. Mitään itsehillintää ei ole olemassa ja jos on, se kestää vain hetken. Tämä ei ole mikään apinanraivokohtaus vain huuto tyhjyyteen ihmismielen heikkoudesta ja mun heikkous on ruoka.

Haluaisin olla ihminen, joka omistaa suoran putken. Ihminen joka syönnin jälkeen käy heti huoneessa, jossa prinsessatkin käy yksin ja vain tarpeellinen jää kehon käyttöön. Meikäläisen putket on meinaan aikas kiemurat, sillä musta tuntuu, että kehoon jää kaikki mitä syö tai sitten ne ei tuolta mutkista löydä ulos ollenkaan. Haluaisin olla ihminen, joka hillitsee halunsa, osaa kieltäytyä tai sitten urheilee niin paljon, että pystyy syömään mitä vain (onko hei sellaisia, vai kuvittelenko vain väärin?). Haluaisin olla ihminen joka ei osaisi nauttia ruuasta taikka edes tehdä sitä, söisi vain kuin olisi nälkä.

Paljon on taas haluamisia tänään, mutta hiukkasen ottaa otsalohkoon, kun muutaman viikon "dieetti" kaatui taas niskaan. Onkohan vika kuitenkin siinä, että SE aika kuukaudesta alkoi juuri kun piti punnata itsensä ja vaaka näytti ihan omia lukujaan? Miksi paino ei putoa? Mitä mun pitää oikeasti tehdä?

Ratkaisu löytyy varmasti jostain ulkopuolelta. Nyt jos joku tietää tahon, joka järjestää läskileirejä jossain metsikössä, minä haluan osallistua. Haluan mennä piiloon pariksi kuukaudeksi, joutua rehkimään, syödä oikein ja saada kiinni oikeasta tavasta jolla tätä painoa saa pois. Läskileiriiiiiiii? MIssä niitä pidetään. Ilmottaudun sinne nyt-heti-samantien. Olen jo pakannut laukut.