Vanhan kansan mukaan, jos ei sauna, viina ja terva auta, niin sitten on huonosti asiat.

Nyt on kokeiltu.. Juuri tultu saunasta. Ah, niin ihanaa. Löylyt oli mukavat, kun uudet kiuskivetkin tänään Ukko-Kulta laittoi. Kyllä meidän pihasaunassa on niin hempeät löylyt. Minä tykkään. Viinaa minä en juo, mutta ajattelin ottaa pari lasillista punaviiniä. Nam sillekin. Terva...hhhmmmm. Oli meillä tervaa löylyveden joukossa, eli eiköhän sen voi ihan hyvin mukaan laskea.Ainiin ja saunan seinällä on pieni kerä tervanarua. Olo on näiden kolmen ansiosta hieman rennompi (vaikka punaviiniä ei ole vielä edes avattu ).

Olen tänään pohtinut ja miettinyt... yrittänyt kasata eilisiä ajatuksen rippeitä ja väsymyksen aiheita kasaan ja koittanut puida, mitä tehdä asialle. Kaikkea ei tietysti ajattelemalla ja miettimällä saa paremmaksi, vaan on tehtävä jotain konkreettistakin. Samalla kun mietin, niin väsäsin käsilläni... onneksi aloin tekemään pieniä fimokoruja... miettikääpä minkä näköistä meillä olisi, jos olisin harrastukseksi valinnut vaikka moottorisahaveistelyn... olisi pihalla patsaita

Onhan näitä koruja jo aikasmoinen kasa, mutta se on vaan niin rentouttavaa. On niin kiva vaan tehdä noita, kun saa kikkailla taikinoitten kanssa ja etsiä kivoja muotoja koruihin. Eilen hieman hihitytti (kaikesta huolimatta), kun tajusin, että minähän olen ihan kuin mun äiti näitten askarteluitten kanssa. Kun aletaan tekemään jotain, niin tehdään samantien sitten miljoona kappaletta. Hih. Alkaa näitäkin kohta olemaan ainakin ziljoona. Tuli muuten tehtyä helmiäkin, enemmän kuin kuvassa näkyy.. teen muutaman pidemmän mallin taas.