Entinen minä puhui jatkuvasti töistä. Kertoi suunnitelmista, mitä oli tekeillä, isoista asiakastilaisuuksista, manasi pieleen menneitä päiviä, kiirettä ja sitä, että aika ei riitä. Entinen minä teki pitkiä päiviä töissä ja nukkui tai röhnötti sohvalla, kun pääsi vihdoin töistä kotia. Entinen minä ei kerinnyt harrastaa mitään, sillä työhän oli yhtäkuin elämä ja harrastus. Entinen minä halusi onnistua asiakkaitten edessä täydellisesti, virheisiin ei ollut varaa tai sitten pänni ihan sikana. Entinen minä saattoi mennä töihin aamulla jo seitsemältä ja olla kotona jopa illalla kymmenen jälkeen. Entinen minä vietti lomistaan ensimmäiset viikot ihan koomassa, kun piti ensin nukkua pois työväsymys, ennenkuin jaksoi lomailla. Entisen minän mielessä oli vain työ, työ, työ, työ, työ, työ.

Olen oppinut jotain. Entinen minä sairastui vakavasti ja selvisi siitä. Nykyinen minä teki uusia suunnitelmia. Uusi minä jättikin työn vuodeksi ja lähti rohkeasti vuorotteluvapaalle. Uusi minä ei osaa ajatellakaan töitä enään...? (vaarallista?) Uusi minä keksi uuden harrastuksen ja alkoi tehtailemaan koruja. Uusi minä on tehnyt koruja jo ainakin ziljoona ja käynyt niitten kanssa markkinoita, festareita ja toreja läpi kesästä alkaen. Nyt on torit ja markkinat vähän aikaa loppu ja uusi minä on tyhjän päällä. Mitäs minä nyt tekisin? Mikä on mun homma? Uusi minä kyllä nauttii pitkistä aamuista ja rakastaa sitä, ettei tarvitse nousta herätyskelloon. Uusi minä nauttii kuitenkin elämästä aivan uudella tavalla kuin ennen ja tuntee olonsa onnelliseksi. Entisessä ja nykyisessä minässä on paljon samaa.

Vanhoista tavoista on vaikea päästää irti. Nyt olen vuorotteluvapaalla, mutta harrastukseni korujen teko on ollut "työni". Myyjäisiä ei ole tällä hetkellä ja tietenkin hyvä pitää hieman paussia, mutta mitäs mä nyt teen? Arvasin tämän, että jotain tekemistä tarvitsee, mutta mitä? Hih. Maailma on täynnä tekemistä ja haaveilen jostain sytomyssykampanjan tapaisesta touhotusprojektista. Miksi en laittaisi energiaani johonkin hyväntekeväisyystouhottamiseen? Kohdetta keksimään siis, jotta en kerkiä tehdä koko talvea koruja. Tarttis jotain touhuterapiaa :D