Eilinen päivä olikin varsinainen vapaapäivä, vapaa jopa tästä blogin kirjoittelusta. Viiden päivän sytot painoi sen verran, että olo oli ihan tokkurainen. Teki hirmuisesti mieli hiukka siivota, laittaa hieman joulua esille, tehdä piparkakkutaloja jne. Mutta ei jaksanut. Pelkkä ajatuskin sai minut väsyneeksi. Tein siis koko eilisen päivän niin kovaa ”ajatustyötä”, että konkreettisesti en mitään noista edellisistä saanut toteutettua. Hiki tuli pelkästä ajattelustakin.

Hieman etova olokin oli eilen. Aikas jännää, että se tässä vaiheessa tulee, kun kaikki on mennyt niin hyvin näinä seitsemänä sytoviikkona. Pienillä kuitenkin olen tästä selvinnyt, ainakin uskoisin näin. Alkuperäinen olettamus oli, että olisin voinut voida huonomminkin hoitojen aikana. Olin oikein varautunut siihen. Huomasin kyllä sitten myöhemmin, että minun pitäisi juoda enemmän.. Join sitten kivennäisvettä isommalla lurauksella, niin olokin parani hetken päästä. Varsinkin tiukkojen hoitojen jälkeen tuo juominen on varmastikin hirmu tärkeä asia. Hieman huuhtelua.

Tänään minun on tehtävä muutama asia. Kovat pakkaset ovat tulossa ja minulla on edelleen pihalla kuivia kesän kukkasia ruukuissa.. joskohan saisi ne tänään pois heitettyä, ettei vain hienot vaalenapunaiset astiat poksahda halki pakkasesta. Lukekaa nyt uudelleen: KESÄN KUIVAT KUKKASET.. voi kiesus sentään. Saamaton mikä saamaton. Nooh, syy on ollut saamattomuuteen aikas hyvä. Mullahan on syöpä. Sairastuessa kaikki pysähtyy, ehkä nuo kukat on hyvä esimerkki juuri siitä.

Mua voi muuten kohta sanoo pitkätukaks. Hiukset kasvaa takaisin suht nopeasti. Mulla onkin jo aikas pehmeä siili, tukka on kasvanu ainakin puoli senttiä takasin. Vaikka tuo onkin tuollaista superpehmeää vauvan tukkaa, ni kuitenkin. Peruukkia en muuten ole pitänyt kertaakaan ihmisten ilmoilla.. ei ole vain tuntunut luontevalta. Pipo päähän vain ja menoks. Niitä pipojahan mulla riittää, kiitos kaikkien ystävien. Lueskelin tuolta nuppien syöpäkeskustelusivuilta, että joku harjasi aina kaljuaan vauvaharjalla, jotta verenkierto nopeutuisi. Huomaan itse hierovani päätä ainakin telkkaria katsellessa. Toivottavasti se auttaa edes jonkun verran. Apteekissa on kuulemma myytävänä kans jotain hiustenkasvua nopeuttavaa pilleriä.. tässä tilanteessa tulee varmaan kokeiltua kaikkea mahdollista, sellaista järkevää (?). Pillerilinjalle en nyt ole vielä lähtenyt, mutta katsotaan..

Olipa muuten hassu tilanne yks päivä. Tuli oikeen sellanen itsensäpaljastaja-fiilis. Mä kuulkaa ajelin autolla ilman pipoa. ILMAN PIPOA!! Kuvitelkaa ny, kuinka hävytöntä. Eka mä mietin, et varmasti joku ohittava autoilija ajaa ojaan, ku näkee mut. Mutta ei kuulkaa ajanut, ainakaan en huomannut moista.. ehkä syynä oli se, että oli pimeetä ja kuka nyt hirmuisesti naapuriautojen kuljettajia katselee moottoritiellä satasen vauhdissa. Jännä vain, miten on alaston olo ilman hiuksia.

Musta on muuten ihanaa, kun tulee pakkasta. Meillä on sopivasti luntakin, joten ihanaa, kun pakkanenkin vielä iskee, niin on valkoista ja valoisaa. Mieli on virkeämpi.